Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Besök på Everglades och anlända till Islamador/Florida Keys....

Av Mia Gustavsson - 2 april 2012 01:48

Ny dag och nya möjliheter till nya upptäckter Söderut!!God frukost nere i resturangen på hotellet innan utcheckning!!Här snackar vi inte Sveriges smörgåsbord, utan rostad macka,marmelad,mycket färsk frukt,äggröra och något som liknar havregrynsgröt,jucie,kaffe eller te...Laddade för nya äventyr packar vi sedan väskorna och beger oss mot Everglades/Natiobalpark och Alligatorfarm...Mitt i Miami lägger våran Gps av och det kan jag säga blev lite svettigt att ta sig ut därifrån med fyra,fem fileer och broar överallt!!Efter lite meck gick den iallfall igång igen och det tacksr vi "gudarna" för!!Blir så dålig stämning annars:)Everglades bjöd inte på så mycket i vår smak förutom Airboats som tog oss ut en bit i träsket och showerna med olika ormar och alligatorertricks!!Fick klappa både ormar och alligatorer, men jag valde bara det sista med lov om att någon tog den fort när jag inte ville hålla mer!!Hu,vilken lättnad när jag fick släppa den ifrån mig...Nu har vi landat nere på vårt tredje ställe på färden!!Ett jättemysigt motell i Islamador som ligger nere på en av Bahamasöarna!!Stranden som granne!!Extra mysigt var att höra Jocke säga när vi satt utanför nu ikväll;Åh Mia,vad jag njuter!!Det här är livskvalite om något!!Varmt har vi haft om dagarna här nere ca 28-30 grader i skuggan!!Inte att förakta!!Det är skulle jag kunna vänja mig vid helt klart!!

 
 
Ingen bild

camilla

2 april 2012 20:12

Härligt att ni njuter och att Jocke får koppla av! Kram på er!

Mia Gustavsson

2 april 2012 23:25

Härligt att höra från dig!!
Ja,vi har det gott och njuter:)Även Jocke:)
Långt bort från alla måsten för ett tag!!
Hoppas allt är väl hemma trots snö och kyla!!
Hälsa alla du träffar och många kramar till er alla!!Kramkram

 
Ingen bild

Elle

6 april 2012 17:04

Hej igen!
Det är såå roligt att läsa om vad ni upplever. Vi får så många underbara minnen tillbaka och det skapar mysiga samtal om vad vi var med om. Det är verkligen magiskt på Magic kingdom. Jag vet att jag tyckte det var overkligt att jag var där och ville minnas varje sekund. kul att läsa om vad du upplevde när ni körde långa sträckor. Vet att vi oxå reagerade på de kala träden, det hade jag nästan glömt bort. Vi kom också att tänka på de här husvagnsvillorna, men ändå med stora fina bilar utanför. Säger det igen, NJUT i fulla drag. Seaworld är ett hett tips oxå! Kramar Elle!

Mia Gustavsson

7 april 2012 03:34

Kul att höra från dig och roligt att ni gillar läsa bloggen!!
Tagit otroligt många bilder var vi än varit och hoppas när jag kommer hem gör en bok av allt jag samlat under färden och om alla upplevelser vi varit med om under resans gång!!Det här är en otrolig och oförglömlig resa som jag sent ska glömma och jag tror att Jocke och Melinda säger likadant!!
Njuter gör vi allihopa och vi längtar inte hem till snön alls!!
Kramkram

 
Ingen bild

Elle

14 april 2012 20:03

Ville bara säga att det varit jätteroligt att följa din Blogger. Tycker du skriver så bra, intressant och beskrivande, man riktigt känner hur underbart ni haft det. Tack för att ni delat med er av era minnen! Kram

Mia Gustavsson

14 april 2012 20:44

Tack Elle!!
Vad glad jag blir när du säger så och det värmer ända in i själen!!
Behåll gärna denna bloggplats ifall du vill följa med oss på fler resor framöver!!
Blogga var jättekul, tycker jag!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Gustavsson - 29 juli 2014 22:06


Landat på Landvetter i Göteborg!! Så Tacksam över Lufthansa som flugit oss säkra fram och tillbaka till Usa utan kraschlandningar,nedskjutningar och förseningar!!Alla tider,boardingar och väskor funkat hela vägen!!:)Skönt!! Norweigan hade 56 timmar...

Av Mia Gustavsson - 29 juli 2014 18:30


Mellanlandat i München och klockan är nu 18.20 här på kvällen men i vårt huvud är den 9.00 på morgonen!!Kommer kännas konstigt i huvudet ett tag antar jag innan man vänder till Svedalatider igen!!Tur man har semester 2 veckor till iallafall:):)??????...

Av Mia Gustavsson - 29 juli 2014 00:44

Checkat in på San Francisco AirPort och laddar nu för 15 timmars flygning med mellanlandning i München innan vi får checka ut vårdat bagage på Landvetter i Göteborg!!Ska bli skönt att återse Nära/Kära spm man oxå längtar till så mycket!!:)Kärlek i St...

Av Mia Gustavsson - 28 juli 2014 16:45

Begav oss tidigt in mot San Fransisco och ner mot ett parkeringshus nära Pire 33 där båten till De Två öarna skulle utgå ifrån:)Förköpta biljetter till detta har vi gjort redan hemifrån och är ett måste för du kan inte köpa biljetter på plats för eft...

Av Mia Gustavsson - 28 juli 2014 07:23

Idag tog vi en välbehövlig sovmorgon!!Det har inte blivit så många sådana under denna resan pga av att man vill ha ut det mesta av dagarna i möjligaste mån och vi är lite sådana att vi vill komma iväg skapligt innan värsta rusningen!!Det var skönt at...

Ovido - Quiz & Flashcards