Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Slapparedag och relax vid poolen på hotellområdet!!

Av Mia Gustavsson - 9 april 2012 03:46

Lyxade till påskdagen med att äta frukost i resturangen på hotellet för en gång skull till skillnad från frukostboxarna vi tidigare hämtat från samma ställe!!Gott som omväxling och Melinda kunde tom välja varm chokladmjölk till hennes stora lycka!!Lade ut våra handdukar på solstolarna innan frukost annars ör de snart upptagna allihopa!!

Skönt att bara lägga sig ner och stänga ögonen för en stund och andas ut efter 4 intensiva dagar på vift!!

Badat och solat omvartannat hela dagen och släckt törsten med kaffe,drink,chokladbit,vatten och fruktskål!!

Är det så här att ha semester fortsätter jag gärna några veckor till!!:)

Melinda fått två nya vänner i dag i poolen som hon bytt adresser med!!En från Annan del av Usa och en från Weels i England!!Spännande att knyta nya kontakter även här!!:)

Ord de använder mycket här är bla;Hi gays,You welcome,thanks,How are you to day?!,Im fine,How do you do?!,Its evrything okey?!mm...

Framåt kvällen dusch och göra sig iordning för att hitta resturang för kvällen!!Alltid lika spännande!!

Valde typiskt fiskresturang även om Jocke ej är älskare av fisk,men vet att jag är, så han ville nog vara snäll!!:)

Kollade för säkerhetsskull om de serverade kött oxå annars hade vi nog valt något annat alternativ ändå!!:)

Börjar känna att det är sista dagen i Kissamee/Tampas området i morgon innan vi far vidare ner mot Fort Lauderdale igen och att det börjar närma sig slutet på våran resa för denna gång!!:(Kommer sakna gobitarna från Usa,framför allt värmen och allt som finns att titta på,men samtidigt har vi ju Malin,Tom,Patrik,Anna,Kasper och många fler som man saknar hemma!!Vill gärna återvända igen för jag känner att jag inte utforskat färdigt än!!

Men samtidigt vet jag nu med erfarenhet att 14 dagar i Usa om man ska titta runt lite grann ör i minsta laget!!

Och det ska ni veta att Jocke och jag har redan börjat spinna på en långweekend till hösten till New York på tu man hand!!Gillas inte av Melinda ska ni veta!!Hon vill uppleva Usa fler gånger!!

Letar febrilt efter en Camaro att ta med mig hem till Svedala!!Helst en cab är önskemålet!!Får se om vi hittar någon innan vi far hem igen till våra breddgrader!!Vore riktigt nice!!

Ha det gott alla ni som läser min blogg!!LIte dagbokskänsla är det allt från min sida och dela med mig av mina upplevelser så klart till alla er som är inne och läser den!!Må gott i Hjärta & Själ allihopa!!


                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Gustavsson - 29 juli 2014 22:06


Landat på Landvetter i Göteborg!! Så Tacksam över Lufthansa som flugit oss säkra fram och tillbaka till Usa utan kraschlandningar,nedskjutningar och förseningar!!Alla tider,boardingar och väskor funkat hela vägen!!:)Skönt!! Norweigan hade 56 timmar...

Av Mia Gustavsson - 29 juli 2014 18:30


Mellanlandat i München och klockan är nu 18.20 här på kvällen men i vårt huvud är den 9.00 på morgonen!!Kommer kännas konstigt i huvudet ett tag antar jag innan man vänder till Svedalatider igen!!Tur man har semester 2 veckor till iallafall:):)??????...

Av Mia Gustavsson - 29 juli 2014 00:44

Checkat in på San Francisco AirPort och laddar nu för 15 timmars flygning med mellanlandning i München innan vi får checka ut vårdat bagage på Landvetter i Göteborg!!Ska bli skönt att återse Nära/Kära spm man oxå längtar till så mycket!!:)Kärlek i St...

Av Mia Gustavsson - 28 juli 2014 16:45

Begav oss tidigt in mot San Fransisco och ner mot ett parkeringshus nära Pire 33 där båten till De Två öarna skulle utgå ifrån:)Förköpta biljetter till detta har vi gjort redan hemifrån och är ett måste för du kan inte köpa biljetter på plats för eft...

Av Mia Gustavsson - 28 juli 2014 07:23

Idag tog vi en välbehövlig sovmorgon!!Det har inte blivit så många sådana under denna resan pga av att man vill ha ut det mesta av dagarna i möjligaste mån och vi är lite sådana att vi vill komma iväg skapligt innan värsta rusningen!!Det var skönt at...

Ovido - Quiz & Flashcards