Av Mia Gustavsson - 14 juli 2014 22:50

Klockan sex på morgonen var bilen packad för resan till Kalifonien och Bror Stor anlände som utlovat för att köra ner oss till Landvetter:)
Melinda och jag var nog inte så roliga för vi sov nog mestadels ända ner till flygplatsen men Jocke och Micke pratades vid under vägen!!
Väl nere och urpackade ur bilen begav vi oss in för att checka in vårat bagage,växla pengar och gått genom säkerhetskontrollen begav vi oss för att fixa lite frukost innan boarding:)Smidigt var att våra resväskor blev incheckade till Los Angles redan på Landvetter:)
Melinda hittade som tur var boken The Fault in our stars av John Green som hon sett på bio för ett tag sedan och bara älskar:)
Åker med Lufthansa denna gång och de tog oss ner till Frankfurt/Lugnare upplevelse av flygplatsen denna gång som tur väl var:)
Andra flyget tar oss ända till Los Angeles och det tar drygt 11 timmar innan vi är framme på deras flygplats:)
På flyget får man sysselsätta sig med att läsa böcker,kolla på olika filmer,facebooka och internet,sova en och annan lur och sträcka på armar och ben emellanåt så man inte stelar till i gamle benen:)Må säga att man blir lite rastlös ändå med dessa timmar ombord!!:)
Landar 01.10 svensk till i Änglarnas stad så vi får se hur vi faller in i de Amerikanska rytmerna/Känner jag oss rätt så är vi alldeles för nyfikna för att falla till ro utan vi vill nog upptäcka och uppleva så mycket på resan som möjligt redan ifrån start!!:):)
Översta bilderna är från Landvetter innan incheckning och den andra är när vi flyger över Grönland:)Mäktigt att få se från ovan!!:)

Av Mia Gustavsson - 30 juni 2014 09:05

Idag , måndagen den 30/6-2014 är det 2 veckor kvar tills vi beger oss till Kalifornien.

Vi börjar få lite känningar , vilket är gott.

Planen är att vi landar i Los Angeles och stannar där ett par dagar för att sedan bege oss på gamla Highway 1 till San Francisco. Vi tänkte inte stressa upp genm Highway 1 , utan vi planerar 4dgr för dessa 65mil.

Tror det kan vara gott av att njuta av turen på det som sägs vara den bästa vägsträckan i världen.

Det kommer bli 2 nätter uppe i Yosemite för att sedan avsluta San Francisco restarande dagar.

Fam Gustavsson

Av Mia Gustavsson - 10 augusti 2012 22:17

Ytterligare en dag har gått till ända och det känns som tiden bara rusar iväg!!
Idag har det bara hållt 42 grader varmt!!Pool,solstol är att föredra på dagtid och framåt kvällen åt Melinda för första gången sedan vi kom en pizza!!Santorini har verkligen vunnit våra hjärtan till ännu en fantastisk Ö!!
Jag säger bara Kärlekens Ö!!:)
Internetuppkoppling har inte varit den allra bästa på hotellet så jag har fått skriva kort och lagt bara en bild per inlägg för att hoppas det går iväg som det ska annars hade jag skrivit mer och delat fler bilder förstås!!:)
Må väl alla därute i hjärta och själ!!:)

Av Mia Gustavsson - 9 augusti 2012 22:24

Idag har det blivit poolen på hotellet för hela slanten till Js stora glädje att slippa blöta sig i havets salta vågor!!
Många greker som semestrar här så priserna är hyfsat låga fortfarande!!
Till kvällen begav vi oss ut att leta presenter att ta med till nära och kära där hemma!!:)
Åt sedan på favoritstället Acropolis där de lagar fantastisk god mat och har trevlig personal!!:)
Börjar känna saknade av Santorini redan men det är nog för att vi äntligen fick lite tid att bara vara!!:)

Av Mia Gustavsson - 8 augusti 2012 22:12

Idag bestämde vi oss rätt snart för att det fick bli en slappare dag, med tanke att de utlovat temperaturer upp mot 50 grader i solen!!Går inte göra mycket då inte!!Varvat poolområdet och havet som relaxställe!!Riktigt njutbart!!Framåt kvällen promenad först innan bi valde att gå tillbax till favoritstället Posedion!!Så god mat och mycket gott att välja på!!:)
Melinda hittar katter och getter lite varstans som hon förälskar sig i!!
Kan man kalla en riktig djurvänlig!!:)

Av Mia Gustavsson - 7 augusti 2012 21:37

Idag har vi haft det varmt här på Santorini:)Ljumma vindar och vind som blåser som en Hårfön på högsta effekt!!Men vem ska klaga/Der är ju detta vi längtat efter och så länge man kan ligga i havet eller i poolen eller på en solstol och njuta av nuet!!
Ätit glass,fruktsallad,druckitmassvis med vatten men även mytos och vin!!
Flanerat på strandpromenaden och
Till kvällen åt vi på Gods Garden som ligger ett stenkast från hotellet!!
God grekisk sallad,Gott lamm och kanderade äpplen var Mumsfilibabba!!
Det här livet går lätt att vänja sig vid att leva skulle jag vilja påstå!!:)
Nu säger vi Nattinatti för i dag!!:)

Av Mia Gustavsson - 7 augusti 2012 09:53

Bor ett stenkast från den svarta labasandstranden så idag efter frukost och vi lämnat tillbaka bilen begav vi oss ner för att leta reda på en ny plats på stranden....En ett skön tillvaro att ha det som litet dilemma på en dag!!:)
På stranden går många massageförsäljare och solglasögonsförsäljare omkring och försöker sälja sina varor!!Måste bara kämpigt med så få som vill köpa av deras varor!!

Av Mia Gustavsson - 6 augusti 2012 22:04

Hyrt en bil för en dag för att upptäcka mer av öns sevärdheter!!
Har varit på många slingriga vägar som ligger med stupen precis bredvid sig så här får man inte vara höjdrädd minsann vilket inte varit lätt för Mia alla gånger/Upp till anciennitet Thira var det hisnande serpentinvägar,shopping i Kamari och en gigantisk fruktsallad och Frappe intogs vid strandpromenaden,besök på röda stranden,fyrtornet och "tomatkvinnan" i Faros,huvudstaden Fira och åsnorna,solnedgången i Ohia mm.
Många intryck och oändligt med kort tagits även denna dag för att minnas!!
Skönt att ta en dusch och sedan krypa i säng!!Må väl alla!!:)Ses och hörs!!